Beschuldeging van winkel diefstal, Word deze jongen nu vervolgd?
eergisteren waren we bij een winkel in amsterdam een vriend van mij had daar een shirtje gekocht. netjes betaalt nu wou ik eigenlijk ook nog n shirt maar toen we naar binnen liepen ging het alarm af vriend van me moest mee naar beneden kijken naar camara beelden hij heeft zn naam (alleen voornaam) gegeven en mobiele nummer. Ze gingen verder kijken en zouden wat laten horen. toen we aan het dineren waren in een restaurant werd hij gebeld dat ie wat moest komen uit leggen aan de politie. maar we waren aan het dineren dus konden we niet langs gaan nu zou hij vrijdag door de winkel zelf worden gebeld. wat is dus het verstandigste om tedoen gewoon een afspraak maken of gewoon negeren? en wat is evt de straf
Ik geloof veel, maar hier heb ik er moeite mee.
Punt 2: Hebben ze hem aangehouden?
Punt 3: Heeft de politie hem mee genomen? Volgens mij is het antwoord daarop allemaal "nee"
Dus kunnen ze niets meer, einde verhaal.
Met camerabeelden zouden ze iets kunnen doen als daarop duidelijk staat dat jouw vriend aan het jatten is. Maar omdat jullie net de winkel binnen kwamen kan dat niet. Dus niets aan de hand. Geen heterdaad, geen bewijs, geen diefstal. Niets.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.