Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen bouwvakkers ongevraagd op mijn privé parkeerplek, met een bord wat aangeeft dat de parkeerplek gereserveerd staat, hun bouwspullen stallen?

Ik heb een parkeerplek gekocht onder mijn appartement, hier staat een bord bij waarop de P van parkeerplek staat gevolgd door gereserveerd. Nu kom ik thuis staat mijn hele parkeerplaats vol met platen. Zonder dat ik hier vanaf weet. Mag dit zomaar?
Wat zijn mijn rechten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Castle
10 jaar geleden
Als u die specifieke plaats hebt gekocht dan moeten zij die spullen weghalen.
ronron1212
10 jaar geleden
Zijn de spullen voor jou huis bestemd of niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak wordt je dan tijdelijk een andere plek toegewezen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie wel spullen, maar geen bord. Hoe ziet het bord eruit? Geen onderbord?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het mag niet.

Je zou je kunnen beroepen op art 461 Sr ('verboden toegang') en er een politiezaak van maken maar dat zal weinig opleveren. De civielrechtelijke weg is aantrekkelijker: omdat dit onrechtmatig is en je schaadt, kun je schadevergoeding claimen (kosten van vervangende parkeergelegenheid, opruimen etc) volgens art 6:162 BW. Sterker nog, je kunt het op kosten van de bouwvakkers laten ontruimen.

Rechtsbijstandsverzekering of advocaat inschakelen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Of ze te goeder trouw zijn is niet van belang: als de plaats gereserveerd is, hebben zij daar weg te blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Past precies bij mijn eigen gedachtegang. Dank voor je reactie!

Andere antwoorden (2)

Dat lijkt me niet. Bespreken met de bouwlui en anders contact opnemen met de vve. Politie gaat niet helpen want die doen vaak niets als het niet om openbare weg gaat.

Onder het geresrrveerd bordje zou ik ook een bordje hangen met je kenteken of "bewoner van nummer ..." nu zullen die bouwlui gedacht hebben dat de plek gereserveerd is voor de flat en niet voor een specifieke bewoner.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Dit mag inderdaad niet,bouwvakkers erop aanspreken dat ze de troep weg halen en als ze het niet doen zou ik toch de politie bellen om te vragen wat je hiertegen kunt ondernemen.
Op de vierkante blauwe borden met P staat op één bord na, altijd nóg een tekst of plaatje.
Een bord met een P en de tekst gereserveerd ernaast komt in de wegenverkeerswet niet voor.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2012/02/28/verkeersborden-en-verkeersregels-in-nederland.html

Men ziet wel eens een bord met P en daarnaast gereserveerd, maar die kan men gewoon kopen.
Koopt men een parkeerplaats dan wordt het kenteken daar op vermeld. Meestal komt er ook nog een wit kruis in het bijbehorende vak.

De bouwvakkers hebben hun spullen daar dus geheel te goeder trouw geparkeerd. U zult dus met bewijzen moeten komen dat het een door u betaalde plaats is.

Toegevoegd na 18 minuten:
Indien de parkeerplaats is gereserveerd voor een motorvoertuig, wordt een onderbord met het kenteken van dat motorvoertuig aangebracht.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/geldigheidsdatum_20-10-2014

Toegevoegd na 26 minuten:
Het wordt dus een verkeersbord E04 met het onderbord OB309
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding