Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ex wil zijn spullen na twee jaar komen ophalen, maar ik heb het niet meer wat moet ik doen?

Mijn vriend en ik zijn al meer dan 2 jaar geleden uit elkaar gegaan. In het begin hadden we nog wel een beetje contact maar niet echt intensief. Na een maand of twee kreeg ik helemaal geen contact meer met hem en heeft mijn omgeving tegen mij gezegd dat ik het maar achter me moest laten want ik zag er erg ongelukkig uit. Dit heb ik dus ook gedaan, maar nu na twee jaar neemt hij toch weer contact met me op omdat hij zijn spullen zo graag terug wilt. Deze heb ik alleen weggegooid na ongeveer een jaar, omdat ik niet verwachtte hem ooit nog te zien of te spreken. Nu wil hij er de politie bij betrekken en ik vraag me dus af of hij dat zomaar kan doen. (Ik ben er vrijwel zeker van dat hij geen bonnetjes of dingen heeft waarmee hij kan aantonen dat het ZIJN spullen zijn) Tevens heeft hij ook nog veel van mijn spullen. Dus wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Wat je kunt doen is zeggen dat die spullen niet bij jou staan.
(En dat hij kennelijk alles heeft meegenomen.)
Hij heeft geen enkel bewijs dat hij die spullen ooit heeft bezeten.
En hij heeft geen bewijs dat ze bij jou zouden zijn.
Hij kan wel meer beweren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door zijn spullen (die misschien in de weg stonden, je huis is geen opslagplaats) na twee jaar op te ruimen zijn zaken verloren gegaan die hij terug wil hebben. Helaas, dat kan gebeuren als men spullen achterlaat en niets van zich laat horen. Men kan niet verlangen van een ex-vriendin dat zij ervan uitgaat dat er waarde gehecht werd aan de achtergelaten spullen en dan daarover eerst nog eens contact opneemt met iemand die zelf twee jaar lang niets van zich laat horen.
Het was inderdaad beter geweest om je ex-vriend behoorlijk te verzoeken zijn eigendom op te komen halen. Gebeurt dat niet, dan had je alles weg kunnen doen. Een geaccepteerde termijn is ongeveer zes weken. Aan dit advies heb je echter helemaal niets. Als hadden geweest is, is hebben te laat.
Mocht je vriend het scherp gaan spelen, dan is mijn advies: spreek altijd de waarheid, ik adviseer nooit en te nimmer onwaarheden te vertellen. Je raakt er meestal zelf in verstrikt. Als de waarheid is dat je alles hebt weggedaan, omdat het al twee jaar in de weg stond en je never nooit meer iets van hem gehoord hebt, dan zeg je dat.
Blijft je ex-vriend bij zijn beslissing tot het nemen van actie, dan zou dat moeten middels een civielrechtelijke procedure waarin men vordert de spullen terug te krijgen. Hij moet een advocaat of mediator in de arm nemen, hetgeen voor hem hoge kosten met zich mee kan brengen en in geen enkele verhouding staat met de waarde van de verloren gegane spullen (ik neem aan dat de spullen niet veel materiële waarde hadden). Ik ken trouwens geen enkele advocaat, mediator of rechter die spullen terug kan toveren die er niet meer zijn.
Maar hoe jullie beiden het ook denken op te lossen, een kleine waarschuwing wil ik je nog geven. Houd er rekening mee, dat ook jouw ex-vriend ervan uit mag gaan dat jij ook geen prijs stelt op jouw spullen die na twee jaar nog bij hém staan. De kwestie inzake zijn verdwenen spullen is geen zaak van de politie. Een politiezaak kan het echter wel worden als jij 'zelfstandig' jouw spullen uit zijn woning gaat halen of laat halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing