Heb ik na ziekte nog recht op vakantie?
Heel veel vragen hier stonden andersom. Ik ben ivm Pneumothorax (klaplong) en problemen met het gebit (allemaal acuut) veel ziek. Het verzuim loopt nu echt uit de hand (genant want ik ben een keiharde werker).
Echter heb ik ver voor deze ziekte mijn vakantie aangevraagd voor drie weken in november. Nu deze nadert vraag ik mij af of mijn werkgever mijn vakantie mag weigeren omdat ik veel ziek ben geweest. Het vakantie verlof is immers een betaald verlof, eveneens mijn verzuim is geweest.
Voor mijn verzuim loop ik bij een bedrijfsarts die mijn ziektedagen erkend.
Ik ben nu bang dat ik mijn drie weken rust waar ik zo lang naar uitkeek voorbij moet zien gaan.
Toegevoegd na 3 minuten:
Ook dringt mijn werkgever steeds met de vraag of ik mijn dagen dat ik ziek ben, als onbetaald verlof wil opnemen. Hoe zit dit?
Vakantiereis tijdens ziekte kan, maar moet wel afgestemd met je bedrijfsarts en evt behandelend arts. Je vakantiereis mag je herstel namelijk niet belemmeren (maw. skiën met een halfhersteld gebroken been mag niet).
Ben ook wel toe aan een 'vakantie'. Vandaar ook mijn vraag. Ik heb het idee dat mijn werkgever van mening is dat ziek zijn vergelijkbaar is met vakantie hebben :) In november verwacht ik trouwens stukke beter te zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.