waar kan je terecht als je na 30 jaar samenwonen uit elkaar gaat ?
Mijn partner had een eigen bedrijf en ik heb altijd gewerkt en alles in huis betaald zodat hij zijn geld in het bedrijf kon steken. Hij betaalde alleen de hypotheek van het huis. Door oplichting is hij zijn bedrijf kwijtgeraakt en ik ben door een faillissement werkloos geworden. Wij hebben allebei een chronische aandoening dus leningen of hypotheek op overwaarde van het huis is er voor ons niet bij.
Inmiddels is het huis helemaal afbetaald. Binnenkort stopt mijn ww uitkering en ik weet niet ik daarna moet. Mijn partner heeft me medegedeeld dat hij niet van plan is mij financieel te onderhouden en is ook niet van plan om mij te helpen met de te nemen stappen. Ik ben inmiddels al zo gestrest dat ik niet meer kan eten en slapen en zo af en toe gierende huilbuien heb. Daar komt nog bij dat mijn partner me tegenwoordig (te) vaak vreselijk uitfoetert.
Ik kan er niet zo goed meer tegen en eigenlijk wil ik wel weg. Wij hebben geen samenlevingscontract. Mijn spaarcenten heb ik inmiddels allemaal gebruikt om het huishoudgeld aan te vullen....ik kom er niet meer uit.
Waar kan ik advies krijgen hoe ik nu verder moet. Als 50+ vrouw is op straat leven wel het laatste wat ik wil.
Toegevoegd na 1 uur:
De hypotheek stond op beider naam. Geldt dat dan ook voor het eigendom van het huis ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.