Wie is er verantwoordelijk voor het zoekraken van de post?
Een tijd geleden heb ik een advertentie gemaakt met twee computerprocessoren. In de advertentie stond dat je kon ophalen of verzenden. Uiteindelijk wilde iemand er wel twee kopen en we kwamen tot een prijs inclusief verzendkosten. Nadat hij het geld had overgemaakt, gaf hij mij zijn gegevens en dat hij graag verzekerd en aangetekend wilde verzenden(hier heb ik overheen gelezen). Nu is het zo dat doordat ik dat niet las het gewoon via de post in een bubbeltjesenvelop heb verstuurd(niet verzekerd, geen tracktrace dus heel onverstandig blijkt nu voor zo'n bedrag). Nu beweert deze meneer dat ik de schuldige ben omdat ik over zijn extra regel over verzenden heb gelezen(terwijl hij niet voor aangetekend had betaald en dit nadat de koop was gesloten had gezegd) en dat ik als het niet snel aankomt alles moet terugbetalen.
Ik heb al bijna 20x iets verzonden via de post(geen pakket dus) en ook waardevolle producten. Dit komt omdat ik altijd een totaalprijs inclusief verzendkosten afspreek en een pakket de winst drukt(extra duur). Deze meneer is de eerste die zegt dat het niet is aangekomen, terwijl zijn adres er op stond en mijn adres(dus hij zou toch ergens moeten aankomen).
Feiten:
We zijn allebei particulieren
Hij heeft gekozen voor verzending, terwijl hij het ook kon ophalen
Bon van de betaling voor verzending heb ik nog(als bewijs dus)
Toegevoegd na 43 minuten:
https://webwinkelrecht.nl/aansprakelijkheid/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen/ Klopt dit?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.