Mijn oma heeft bril gekocht die qua montuur niet goed is en qua glazen. Wat kan zij verwachten van de verkoper?
In het kort: oma koopt bril waar ze de verkeerde glazen inzetten. Keer op keer terug (totaal 4 keer). Erg sneu. Bij second opinion blijkt dat de opticien grove fouten met glazen heeft gemaakt. Opticien geeft aan dat ze bij nieuwe opticien glazen mag aanmeten en hij zak deze vergoeden zodat ze deze 'gratis' krijgt (aangezien ze bij eerste opticien al heeft betaald voor glazen, maar deze waren niet correct). Nieuwe opticien zou glazen in haar aangekochte montuur (van eerste opticien) laten plaatsen. Ik mee naar nieuwe opticien. Deze verteld dat nieuwe glazen helemaal niet in aangekocht montuur kunnen. Oma heeft bril met voetjes nodig en niet met kunststof randjes (ze blijkt een te steile neus te hebben waardoor montuur afzakt en ze dus met een verkeerde kijkhoek door bril zou gaan kijken). Al met al blijkt dat het montuur ook verkeerd is uitgekozen!!! Eerste opticien heeft hier dus ook fouten in gemaakt door haar verkeerde montuur te verkopen! A heeft dus voor weer veel geld nieuwe montuur bij tweede opticien moeten kopen. En zit tevens met een hele dure bril zonder glazen waar ze niets mee kan! Gebeld met opticien. Wilden maar 39 (van de 273) vergoeden! Ik ging hier niet mee akkoord. Vandaag weer gebeld en doen ze een 'bod' van de helft in tegemoetkoming (omdat bril is gedragen). Wat moet ik nu? Eigenlijk vind ik dat oma recht heeft op held bedrag terug. Sowieso omdat oma de bril nooit heeft gedragen!!alleen telkens gepast (waarbij ze merkte dat ze er niet door kon kijken)..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.