Had mijn werkgever mij moeten informeren over mijn vakantiedagen?
Mijn vakantiedagen over 2012 en 2013 heb ik nooit opgenomen, nu ben ik er dus achtergekomen dat ik hier recht op heb en wil ik al mijn vakantiedagen uit uit het verleden opnemen. Echter zijn mijn vakantiedagen uit 2012 en 2013 inmiddels verlopen. Zonder dat ik hiervan wist, had mijn werkgever mij hierover moeten informeren? Ter info: Ik werk in een schoonmaakbedrijf tijdens de vakantie dagen en op zaterdagen met een nul-uren contract via een payrolling-bureau. Bijkomend probleem is, dat ik niet weet om hoeveel geld het gaat, omdat ik enkel nog maar de jaaropgave heb uit de jaren 2012 en 2013. Hierop staat niet vermeld wat mijn reserveringen zijn. Ik schat dat het totale bedrag uitkomt op rond de 800 a 1000 euro. Mijn broertje heeft via dezelfde constructie ook het zelfde probleem. Alvast dank!
Toegevoegd na 1 uur:
De vraag is dus concreet, Heeft mijn werkgever verzuimd om mij goed voor te lichten over mijn recht op vakantie dagen. En kan ik hierdoor als nog mijn verlopen vakantiedagen claimen?