Hoe zit het met de erfgrens in de tuin? (koopwoning)
Mijn man en ik hebben net een nieuwbouw woning gekocht. In de achtertuin zit nog geen schutting of afscheiding. Er staan alleen twee paaltjes die de erfgrens aangeven.
Onze buren willen een open schutting plaatsen en daar dan een klimop in laten groeien. Wij willen absoluut geen klimop in de tuin hebben. Die dingen maken alles kapot.
Probleem: Wij hebben op moment geen budget voor het plaatsen van een afscheiding. Dus de buren hebben eerste keus.
Nu heb ik gehoord dat ze niet binnen 30cm van de erfgrens een afscheiding of planten mogen plaatsen. Klopt dit?
Want in dat geval zetten wij volgend jaar wel een eigen schutting neer op ons eigen stuk.
De buren zeggen zelf ook. "Als wij alles moeten betalen kiezen wij wat er komt" en daar ben ik het mee eens. Maar niet op onze grond.
Lees even hier:
https://www.juridischloket.nl/wonen/buren/boom-erfgrens/ Wellicht is de meest handige oplossing dat ze een gesloten schutting plaatsen en daar aan hun kant klimop op laten groeien. Dan hebben zij toch een klimopwand en jullie niet.
De versie die ik heb staan, ruik ik niet. Mijn vrouw ook niet terwijl deze heel snel dit soort dingen merkt. Maar dat is mijn eigen persoonlijke ervaring.
Enneh... Mijn klimop stinkt ook totaal niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.