kan ik op mijn 16 intrekken bij mijn vriend van 20 ?
Ik ben dus 16. Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn mama had een nieuwe vriend. Maar dit is al op zijn einde gelopen. Hij heeft drie zonen, één zoon (17) komt nog steeds erg veel bij mijn moeder. Hij blijft ook veel slapen. Er is al veel gebeurd met die jongen dat mijn moeder niet wou geloven maar het was de harde waarheid. Er is nooit verder op ingegaan. Ik voel me enorm achteruit gestoken door mijn eigen moeder. Ze doet meer voor de jongen als voor mij en mijn broer van negen. Hij krijgt veel van mijn mama. Ik vind het verschrikkelijk wat ze er allemaal voor doet. Nu heb ik al 7 maanden een vaste vriend (een echte serieuze relatie). Hij is 20 en woont alleen. Ik voel me veel beter bij hem en ik krijg daar ook meer liefde en steun. Ik heb er al veel aangedacht om bij hem te gaan wonen
En gewoon mijn leven verder te zetten. Maar kan dit ? Hoe zit dat in elkaar ? Zijn er voorwaarden ? Moet er toestemming zijn van mijn ouders ? Krijg ik mijn kindergeld ? Ik ga nog naar school ook dus geef me raad.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.