Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je recht op het restitutie bedrag van een product als het is gekocht met een waardebon? Of als volgt: van dienst naar product, terug naar geld.?

Ik heb bij de mediamarkt een product gekocht dat niet aan mijn verwachting voldeed. Ik kon geen directe restitutie krijgen omdat het Product niet over alle retour eisen beschikte (geopend). Het is een uitzonderlijk geval waarbij ik dus een waardebon heb gekregen. Waardebonnen zelf kunnen niet retour maar , dit zou wel het geval moeten zijn bij een product van een waarde bon(indien het aan de normale eisen voldoet), niet waar. Want wat ik uiteindelijk retourneer is een product en niet een dienst (waarde bon).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Dat hangt geheel af van de algemene voorwaarden (AV) van de winkel en dat verschilt dus per winkel. Fysieke koop = koop! Er bestaat alleen een ruilrecht indien de winkelier dat in zijn AV aanbiedt (of daarmee reclame maakt, door bijv. een bordje op te hangen met een tekst van een dergelijke strekking). Daarin kunnen nadere regels gesteld zijn aan het gebruik van waardebonnen! Tenzij de AV iets voorschrijft wat onredelijk bezwarend (zwarte of grijze lijst dingen) is, gelden de AV van de verkoper. Je zult de AV van de mediamarkt erop moeten naslaan en zien of dat eventueel mogelijk is, maar hoogstwaarschijnlijk zal je het moeten doen met een tegoedbon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing