Is ergens wonen en je daar niet inschrijven illegaal? Welke risico's zijn daar aan verbonden?
De situatie is als volgt:
Ik deel een appartement met een huisgenoot, maar geen van ons beiden staat ingeschreven op dat adres. Het huis staat namelijk nog altijd op naam van een kennis van mijn huisgenoot, die niet van de woning af wilt.
Mijn huisgenoot woont er al een paar jaar zonder problemen, en ik sinds een aantal maanden. Wij staan allebei dus nog ingeschreven bij onze ouders.
Ik snap dat de kennis van mijn huisgenoot het 'foutste' is in deze situatie, omdat hij ons illegaal in een huis laat wonen dat op zijn naam staat. Echter wil ik graag weten, welke risico's er voor mij aan verbonden zijn en of ik erdoor in de problemen kan komen mocht iemand bijvoorbeeld "de boel verraden". Een ander scenario dat in mij opkomt, wat er gebeurt in geval van een brand of andere calamiteit.. Ik neem aan dat mijn spullen niet verzekerd zijn?
Als iemand voor mij een overzicht kan schetsen van alle risico's die er aan verbonden zijn, heel graag! Bij voorbaat dank.
Toegevoegd na 37 minuten:
Nieuwe vraag toegevoegd:
Ik heb nog een vraag die eigenlijk wel gerelateerd is: Ik woon nu zo’n 10 KM verder van mijn werk dan wanneer ik bij mijn ouders zou wonen. Dat zou mijn normaliter dus recht geven op reiskostenvergoeding. Weet iemand het volgende:
Als ik een adreswijziging doorvoer bij mijn werkgever, word dat dan gecontroleerd? Het is namelijk toch best wel een behoorlijk bedrag dat ik nu misloop. (175 KM x 0,19 cent per week).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.