Hoe hoog is de boete als je op de vluchtstrook loopt in het jaar 2014?
Dus dan heb ik het niet over onnodig op de vluchtstrook rijden. Ik mijn geval was het ook niet onnodig, want ik kwam met een lege tank om 03.00 uur snachts te staan. Ik ben toen maar gaan lopen maar kwam op gegeven moment de snelweg politie tegen. Voordat meneer agent mij naar het tankstation wou brengen, wou hij eerst ff controleren of de auto op de vluchtstrook zat. Ook werden mijn gegevens gecontroleerd en meneer agent ging gelijk ook ff kijken of ik in het politiesysteem voorkwam. Blijkbaar zag ik er onbetrouwbaar uit. Maar goed, hij heeft me uiteindelijk wel naar het tankstation gebracht. Ik vroeg of hij mij ook weer kon afzetten bij mijn auto. Nee kreeg ik te horen, want ze moesten verder gaan. Ik ben toenmaar gewoon terug gaan lopen, zoveel mogelijk achter het vangrail. En jahoor kom ik diezelfde agenten gewoon weer tegen, die zogenaamd verder moesten gaan. Ik werd van alles uitgemaakt en had dit allemaal express gedaan. Hij had zijn oordeel al klaar. Verteld hij mij dat ik 2 keer een boete krijg voor het lopen op de vluchtstrook. Deze boetes ga ik niet betalen en maak er gewoon een bezwaar tegen en als het moet voor de kantonrechter laten komen. Maar ik kan nergens op internet vinden wat de boete bedraagt voor het lopen op de vluchtstrook.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.