Mag je beboet worden in de gemeente Amsterdam als je Yellowbrick per ongeluk op een andere kenteken ingesteld staat?
Ik heb onlangs een boete ontvangen van de gemeente Amsterdam. Onlangs heb ik 12 uur lang geparkeerd gestaan en er is keurig 42 euro betaald. Een vriendin van me heeft Yellowbrick en heeft dit aangezet via haar app op de telefoon. Nu staat er op de boete 'niet of onvoldoende betaald', echter is er gewoon betaald binnen het tijdstip waarin de boete is uitgeschreven. Hier hebben wij een transactie van. Wat wel meespeelt is dat die vriendin van me per ongeluk op haar app nog haar eigen kenteken ingesteld had staan in plaats die van mij in te stellen, maar over dit punt kan ik niets vinden in de brief. Wij hadden in ieder geval totaal geen idee dat dit wel moest en stelde mijzelf die vraag nadat ik de boete pas had ontvangen. Als de controleur de kaart gescand zou hebben zou hij/zij op dat moment gezien hebben dat ervoor betaald is. Ik wil dit aanvechten maar zou graag willen weten:
- hanteert de gemeente Amsterdam kenteken handhaving?
- Zo nee, kan de boete vernietigd worden?
- Zo ja, kan ik dit aanvechten gezien het feit dat wij niet wisten dat er in de app een andere kenteken ingesteld moest worden en sprake is van een vergissin?
- Is het handiger om eerst in te gaan op hetgeen dat in de brief beschreven staat? Namelijk dat er onvoldoende betaald is? En voorderest niet in te gaan op het kenteken verhaal? Op het moment ik de transactie van Yellowbrick opstuur zullen zij dit namelijk wel zien. Maar nogmaals, hier spreken zij in de eerste brief niet over.
Alvast enorm bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.