Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil mijn vriend zijn post adres op mijn adres zetten. Mn vriend zit onder bewindvoerder ivm schulden. Word ik dan verantwoordelyk voor zyn schuld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou het niet doen, of in elk geval die vriend eens heel goed vragen waarom alle post bij jou moet komen.

Jij bent zelf nergens aansprakelijk voor, maar krijgt wel alle deurwaarders, politie (igv openstaande boetes) etc aan de deur. Geen ramp, maar of je er op zit te wachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het alleen een postadres is, komen ze niet bij jou aan de deur, ze gaan naar de woning waar je ingeschreven staat, dus woonachtig bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, alleen is het voor een particulier voor zover ik weet niet mogelijk een ander postadres op te zetten anders dan zich ergens anders in te schrijven of elke instantie het corerespondentie adres te laten veranderen.
Als hoofdbewoner van het huisadres moet u ervoor zorgen dat post (van de overheid) voor de houder van het briefadres hem bereikt. Daarnaast kan de gemeente van u verlangen dat u inlichtingen en documenten verstrekt die nodig zijn om de Basisregistratie Personen (BRP) bij te houden.

De houder van een briefadres op uw huisadres moet daarvoor uw schriftelijke toestemming hebben. Gebruik hiervoor het aanvraagformulier briefadres (incl. toestemmingsverklaring).

Wanneer u als hoofdbewoner toestemming geeft voor een briefadres, bent u niet verantwoordelijk voor eventuele schulden en er zijn ook geen gevolgen voor uw huur- of zorgtoeslag. Een persoon met een briefadres staat wel ingeschreven op uw adres, maar niet als bewoner.

Toegevoegd na 1 uur:
Alle rekeningen en vorderingen blijven wel bij de bewindvoerder aankomen, dus de bewindvoerder kan gewoon zijn werk doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het afraden, zie de vorige antwoorden, maar als het goed gebeurt komen deurwaarders in principe alleen aan de deur op het adres waar iemand als bewoner staat ingeschreven. Als dat een paar keer niet lukt, dan zouden ze natuurlijk ook bij het postadres kunnen langsgaan. De vriend kan ook een postbus huren, maar al deze uitwijkbewegingen zijn alleen maar uitstel, leiden niet tot afstel van toch te moeten betalen, tenzij je een soort zwerver wordt zonder vast adres, maar dat is ook niet aan te raden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding