Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een klacht indienen tegen een makelaar die nergens aangesloten zit?

Na het kopen van een woning bij Oranje makelaardij.nl maakte ik een afspraak met de makelaar voor een aflever / inspectie ronde waarbij vele mankementen werden besproken.De makelaar heeft mondeling toegezegd na de koop alles te gaan herstellen , maar tot op heden is er niets gebeurd waardoor ik zelf flinke kosten heb moeten maken.Makelaar reageert niet op mijn vele telefoontjes , mailtjes en brieven en als ik hem wel te pakken krijg wimpelt hij mij elke keer weer af en kom op zo n manier zijn afspraken niet na.
Nu 4 maanden verder krijg ik eindelijk een mailtje van deze makelaar , waarbij hij ineens beweert nooit iets met mij te hebben besproken over de vele mankementen aan het door mij gekochte woning en probeert op deze manier er onderuit te komen.Ik heb bij alle de grootste verenigingen aangeklopt maar bij geen enkele is deze bekend of aangesloten , zelfs de consumentenbond kent hem niet , wel heeft de consumentenbond de makelaar uitgenodigd om te reageren op mijn klacht maar als de makelaar niet binnen 2 weken reageert doen ze verder niets..en weet nu niet wat ik nog kan doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Eerst moet je je klacht neerleggen bij de makelaar zelf. Geef in een brief duidelijk aan wat hij volgens jou verkeerd heeft gedaan en wanneer. Als het gaat om veel verschillende zaken, kan je deze het beste in een duidelijk overzicht of in een duidelijke tijdlijn vermelden. Laat weten wat je van hem verwacht (een vergoeding?, een nieuwe afspraak?) en wat je gaat doen als hij hiermee niet akkoord gaat.

Verstuur de brief aangetekend met een ontvangstbevestiging, of geef de brief persoonlijk aan hem af en vraag dan om een ontvangstbevestiging.

Geef de makelaar een kans te reageren op je brief, bijvoorbeeld vier weken.

Krijg je geen antwoord of reactie, of is het antwoord of de reactie volgens jou onvoldoende, dan kan je juridische stappen nemen. Laat je over de mogelijkheden informeren bij het Juridisch Loket www.juridischloket.nl, door een rechtswinkel of door een advocaat. Advocaten kan je vinden via www.advocatenorde.nl.

Op www.juridischloket.nl vind je allerlei informatie over zakelijke conflicten en voorbeeldbrieven die je kan gebruiken voor de brief die ik in het begin van dit antwoord noemde.
Antoni
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing