Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen als ik ben geslagen door een advocaat?

Op maandagavond liep ik op straat en volgens een man keek ik niet netjes naar hem. Vervolgens zei ik tegen hem dat hij moest weggaan en ik wou weer verder lopen. Op dat moment kwam hij aanrennen en gaf hij met heel zijn gewicht een harde 'bodycheck'. Ik viel een paar meter naar achteren. Hij kwam op mij afrennen en uit zelfverdediging gaf ik hem een duw terug. Op dat moment kreeg ik een harde klap op mijn linkerwang. Ik heb niets terug gedaan.

Nadat het 'gevecht' was afgelopen kwamen er mensen. Niemand heeft het dus gezien. Van de mensen heb ik achteraf gehoord dat hij een advocaat is. Ik heb direct aangifte gedaan. Ik heb advies gevraagd aan derden en hoorde dat er ook een bepaalde organisatie (advocaten orde) bestaat voor alle advocaten en dat ik het bij hun moet melden.

Mijn vraag, wat kan ik hiermee het beste doen? Ik wil gerechtigheid, maar de poltie kan waarschijnlijk niets voor mij doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
583
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als een eikel van een vent... reken maar niet dat de politie hier veel mee doet, weet ik uit ervaring.
ronron1212
10 jaar geleden
Voor de orde van advocaten heb je een naam en getuigen nodig net als bij de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heeft de orde van advocaten hiermee te maken? Hij heeft binnen zijn functie toch niks fout gedaan? Als hij nu als advocaat jou tijdens zijn werk iets heeft aangedaan, dan kan je er wat mee. Maar dit lijkt mij niks met zijn werk te maken te hebben.
Gewoon aangifte doen en la deze niet naar tevredenheid afgehandeld wordt, kan je hem voor het gerecht slepen. Goed juridisch advies inwinnen is altijd aan te bevelen. Klop eens aan bij het juridisch loket (gratis), om eens te vragen welke stappen je het beste kan ondernemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden