Mijn buurman plast in mijn tuin vanop zijn tuinpad. Ik weet dat ik zijn tuinpad niet mag filmen.. Hoe (laten) vaststellen om hier verder mee te gaan?
Wij zijn relatief nieuw in de staat (3j), een jong koppel waar onze buren voornamelijk oudere koppels zijn. We komen met de meeste van onze buren goed over een, behalve één van onze naaste buren.
De man, is een rolmodel voor "eikel van de straat". Als er niets is om over te klagen zoekt hij wel iets of provoceert hij op alle mogelijke manieren.
Wij hebben dit zo lang mogelijk proberen negeren en hem mijden maar sinds kort heb ik gemerkt dat hij van op zijn tuinpad in onze tuin plast. Buiten het feit dat dit gewoon walgelijk & laag is, vind ik het vooral erg voor onze peuters die graag in de tuin spelen.
Hem hiermee confronteren heeft weinig zin, gezien dit daar toch in een woord tegen woord verhaal zou eindigen.
Hoe kan ik dit laten vaststellen? Ik wil iets in handen zodat het niet meer woord tegen woord is maar dat ik kan bewijzen dat hij het doet en het niet kan ontkennen mochten we hiermee willen verder gaan.
Voor zover ik begrijp mag ik enkel mijn eigen tuin filmen (mits voldaan te hebben aan enkele voorwaarden).
Als ik onze volledig omheining (draad) zou filmen staat een stuk van zijn tuinpad er logischer wijs ook gedeeltelijk op. Hij dus onherkenbaar gefilmd worden tot +- zijn middel, maar wel op zijn grond. Mag dit, en/of zijn er andere manieren?