Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verkopen van cannabiszaadjes verboden in Nederland?

Ik heb een webshop en wil graag cannabiszaadjes in het assortiment toevoegen. Mag ik wettelijk gezien cannabiszaadjes verkopen? Heb ik daar een vergunning voor nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op dit moment mag je nog cannabiszaden verkopen of dit in de toekomst ook mogelijk blijft is afhankelijk van de nieuwe wet, waarbij nu nog niet bekend is of cannabiszaad wordt toegelaten op de nieuwe teeltlijst.
De Europese Commissie werkt aan een nieuwe verordening inzake de zadenmarkt. Daarmee komt een besluit van het Europees Gerechtshof van juli vorig jaar in werking: enkel ambtshalve toegelaten zaaigoed zal nog mogen verkocht worden. Volgens de plannen van de Commissie zullen hobbytuiniers hun zelfgekweekt zaaigoed zelfs niet meer mogen wegschenken.
Onder de Teeltmateriaalwet wordt het verboden om zaad te telen, vermeerderen of verkopen als het niet is getest en goedgekeurd door het nieuw op te richten Bureau voor Plantenrassen van de EU, dat de lijst met goedgekeurde planten moet gaan bijhouden. Het is de bedoeling dat de wet in 2016 van kracht wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding