Wat voor vrijstellingen heeft de politie?
Vanmiddag reed ik in Rotterdam met achter mij een politiebusje. Hij reed zo ongeveer een kilometer achter mij en in mijn spiegel zag ik dat de bestuurder de hele tijd op zijn telefoon bezig was, iets wat ik behoorlijk irritant vind omdat ook zij zich aan de wet dienen te houden.
Uiteindelijk werd ik aan de kant gezet omdat ik een openstaande boete bleek te hebben.
Terwijl dit afgehandeld werd maakte ik een opmerking over deze agent met zijn telefoon en dat ik dat niet vind kunnen, waarop hij reageerde met te zeggen dat hij daar vrijstelling voor heeft.
Nu wil ik graag weten of dit klopt, ik denk zelf namelijk dat er niks van deugt.
Als dit telefoongebruik werkgerelateerd was, had zijn collega naast hem dit kunnen doen en als het privézaken waren lijkt het mij dat dit sowieso niet kan.
En áls het voor het werk was zou je toch op z'n minst mogen verwachten dat een politieauto uitgerust is met een handsfree systeem, Rotterdam met zijn verkeer is naar mijn idee geen stad om met je mobiel bezig te zijn.
Uiteraard ben ik er verder niet op ingegaan omdat je die discussie toch niet wint, maar ik ben wel gewoon benieuwd of dit mag. Wie weet het antwoord?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.