Psychiater en kredietbank willen mijn moeder onder curatele stellen, kan dit zomaar?
Sinds kort zit mijn moeder in een kleinschalige woonvorm, en sinds die tijd gaat alles mis. Ze zat hiervoor bij de Kredietbank in budgetbeheer, had het schuldhulp traject zo goed als klaar, ik (haar dochter) was haar gemachtigde, en regelde ook al haar zaken (financieel, maar ook alle andere dingen) dit tot tevredenheid van ons beiden.
In eerste instantie heeft de eigenaresse van dit huis mijn moeder papieren laten tekenen, dit zou de huurovereenkomst zijn, maar ineens was zij gemachtigd facturen in te dienen bij de Kredietbank, voor de huur, maar ook voor allerhande andere, bijkomende kosten.
Hier was totaal geen zicht op, en er werd lukraak van alles afgeschreven.
Ineens was ik ook niet meer gemachtigd en kon geen rekeningen meer voor haar indien bij de Kredietbank, of extra geld aanvragen, etc. etc.
Er werden haar medicijnen afgenomen, ze heeft een telefoontoestel waar ze niet mee overweg kan, dus heb ik een mobiel abonnement voor haar aangevraagd, dit werd tegengehouden door dat tehuis, met als reden dat mijn moeder niet tekenbevoegd zou zijn.
Het verhaal is nog veel langer maar dat kan ik hier niet kwijt, dus graag een manier om dat wel te kunnen, want ik zit met de handen in het haar.....
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.