Mijn ex-huisgenoot weigert zich uit te schrijven. Hoe kan ik z.s.m. ervoor zorgen dat dat gebeurt en is het illegaal om haar post open te maken?
Mijn ex-huisgenoot weigert zich uit te schrijven op mijn adres. Nu heb ik laatst haar post opengemaakt en kwam ik er achter dat ze schulden heeft en er wordt via meerdere instanties gedreigd met deurwaarders. Uit een brief van de Rabobank die ik heb opengemaakt, blijkt dat zij zich heeft her ingeschreven op mijn adres. Ik zal maandag gelijk de gemeente laten weten dat ik een onderzoek wil laten starten om te bewijzen dat ze hier niet woont. Dat betekent dat deurwaarders dus niet bij mij langs kunnen komen en beslag op mijn spullen kunnen leggen, toch?
Daarnaast wil ik graag haar, door mij open gemaakte, post als bewijsvoering gebruiken tegenover haar of wie dan ook. Is dat illegaal?
Alvast bedankt!
Men mag geen informatie verschaffen informaties, foto’s en documenten te bekomen of te verschaffen. Men mag geen enkele informatie aan wie dan ook verschaffen, die via een oneerlijke methode is verkregen. U hebt behoorlijk strafbare feiten gepleegd.
een strafbaar feit is een strafbaar feit.
een strafbaar feit wordt niet minder erg als het maar één keer plaatsvindt, maar kan zwaarder worden aangerekend naarmate het meerdere malen plaatsvindt.
Met andere woorden: één keer is voldoende, meerdere malen maakt het erger. Met de rest van je reactie ben ik het helemaal eens. Gewoon naar het gemeentehuis de uitschrijving melden en voor de rest mond houden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.