Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan men zonder een strafbaar delict gepleegd te hebben de gevangenis in?

Even toelichten, want natuurlijk komen er onschuldige mensen in de gevangenis, maar ik bedoel het anders. Stel dat iemand een boek wil schrijven over het zitten in de gevangenis, of een rol gaat spelen als acteur als een gevangene, is het dan mogelijk dat deze persoon vrijwillig bijvoorbeeld een week in de gevangenis kan zitten zonder een strafbaar delict gepleegd te hebben? Of dat nu klein of groot is. Ik weet dat dakloze mensen soms graag erg graag in de gevangenis willen zitten wanneer zij het erg koud hebben op straat en dan bijvoorbeeld een kleine diefstal plegen of een baksteen door een ruit gooien. Is zoiets nodig of kun je het best aankaarten met je reden om de ervaring op te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Met het juiste netwerk is alles mogelijk. Er zijn vaak zat ook ''wetenschappelijke'' testen gedaan om het gedrag van personen te analyseren die in de gevangenis zitten. Deze hebben niet altijd een strafbaar delict gepleegd.

Een zwerver echter niet.

Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/gevangenis-vriendelijk-vraagt.84121
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor! Ik weet niet hoe en wie dat voor je kan regelen maar het zeker mogelijk als je dat zou willen. Kijk maar naar dit artikel, deze bejaarde vrouw had het als wens en die is vervult!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing