Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je boeken verkopen als je een WWB uitkering hebt? Boeken van 1997/2001?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ligt er aan hoeveel je er mee verdient. Maar als het veel is zou ik het wel doorgeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met:

http://juridisch-platform.nl/juridisch-loket/?gclid=CP3M3si07L4CFW3HtAodTxAA3w

Ook weknemers bij uitkeringsinstanties kunnen en mogen zich niet alles veroorloven. Zij dienen op z'n minst beleefd te blijven en dienen geen eisen te stellen waaraan onmogelijk kan worden voldaan. Besluit tot intrekking van uitkering wordt op een hoger niveau bepaald en niet door degene die komt controleren. Die kan hooguit adviseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle inkomsten dienen worden opgegeven. In sommige gevallen echter worden de inkomsten tot een bepaald bedrag niet gekort op de uitkering. Informeer altijd bij de gemeente. Klik op de link voor meer informatie.

Toegevoegd na 6 uur:
Hoi RavanSpeaks. Beter is het om hier volledige informatie te geven om een juist antwoord te krijgen. Misschien weet je inmiddels meer. Wat ik zou doen is mijn contactpersoon vragen naar de definitie van 'incidentele verkopen'. Vraag om een onderbouwing. Staat hierover iets in de Wet Werk en Bijstand? Ik kan her niets over vinden. Ik ben zeer benieuwd. Laat je weten hoe het is afgelopen?
Hierbij nog een link naar de Wet Werk en Bijstand. Daar vind je niets over (incidentele) verkopen bij Art. 31, punt 2, dus afgaande daarop zouden jouw inkomsten uit de verkoop van je boeken wel gerekend moeten worden als vermogens- en inkomensbestanddeel en dus niet worden vrijgelaten.

Toegevoegd na 20 uur:
Er is dus al sprake van een bezwaarschrift. Dan is er dus ook al een maatregel opgelegd. Ik neem aan dat dat zal zijn vanwege het niet of niet tijdig melden van de opbrengsten van de boeken of het niet of onvolledig verstrekken van de nodige informatie (bewijsstukken), Daar valt niet veel tegenin te brengen. Waarom dat bezwaarschrift en wat staat erin?
Als je aan veel verschillende mensen je boeken verkocht hebt, dan zal het moeilijk zijn om de bewijsstukken bijeen te krijgen, maar niet onmogelijk. Dat je de boeken niet hebt aangeschaft om te verhandelen zal nog moeilijker te bewijzen zijn, want ik neem aan dat je van de boeken geen aankoopbewijzen hebt. In de WWB geldt een omgekeerde bewijslast, maar het kan redelijkerwijs niet van je worden verwacht deze aankoopbewijzen te leveren. Je zegt dat je contactpersoon het niet ziet als inkomsten, maar het zou goed kunnen zijn dat het wél wordt gezien als middelen. Middelen, die kunnen worden aangewend, om bijvoorbeeld je schulden af te lossen. Ook die schulden en het aflossen van de schulden moet je melden met bewijzen bij de sociale dienst,.
Het zou wrang zijn als je door het aflossen van je schulden alleen nog maar meer schulden gaat opbouwen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing