mijn huurder wil vroegtijdig het huurcontract termineren. Mag dit?
Voor mijn studie ben ik op dit moment een half jaar in het buitenland aan het werk en heb ik mijn kamer voor dezelfde periode onderverhuurd. Dit contract zal officieel aflopen eind Augustus. Echter wil mijn huurdster onder het contract uit en is vastberaden om eind Juni weg te zijn en zal dan ook niet meer willen betalen. Omdat ik mijn kamer huur van een duits meisje is het contract opgesteld in het engels en de paragraaf waar de opzegtermijn wordt benoemd is gebasseerd op het duitse recht.
§11 Abrogation
1. The abrogation has to be in a written form set by the regulations of the §§573 ff BGB.
2. The tenancy is not extended if the renter continues using the rental object. The regulation of the §§545 BGB is not applicable.
Hoe ik dit gedeelte interpreteer is dat mijn onderhuurder 3 maanden van te voren moet aangeven dat zij de kamer wil verlaten voordat dit officieel toegestaan is. Nu beweert zij echter dat ze contact heeft opgenomen met een advocaat en dat degene haar heeft verteld dat ze volledig in haar recht is om vroegtijdig het contract op te zeggen zonder enige consequenties voor haar. Is dit correct? En stel ze heeft ongelijk maar wil niet van haar standpunt wijken en stopt met huur betalen na Juni, dus 2 maanden voor de officiele einddatum, welke rechten als verhuurder heb ik dan om alsnog dat geld te krijgen?
Alvast bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.