Deurbeleid horecazaak. Mag ik zonder opgave van reden iemand weigeren?
Als horecaondernemer heb je een bepaalde visie over het publiek wat je binnen wilt hebben en wie niet.
Nu ligt discriminatie vrij gevoelig bij dit onderwerp, en geweigerde mensen gooien het hier dan ook vaak op.
Wij verzorgen de beveiliging voor vele horecaondernemers, de ene is makkelijk in het deur beleid, de ander vrij streng.
Door onze jarenlange ervaringen hebben wij als horecaportiers vrij snel in de gaten of een persoon wel of niet geschikt is voor de zaak waar hij naar binnen wil.
In hoeverre mag je als portier iemand weigeren omdat je er gewoonweg geen goed gevoel bij hebt.
Laten we vooropstellen dat ik geen discussie starten wil over we wel of niet bekwaam zijn, waarom ik ze weiger ja of nee... Wil graag antwoorden(juridisch onderbouwd) of dit wel niet toegestaan is.
Op moment dat we iemand er niet in willen hebben, komt hij/zij er ook niet in, alleen is het wel goed te weten hoever je wel en niet kunt gaan..
Door ervaring wijs geworden zul je het niet vaak mis hebben. Je hebt geleerd, dat het beter is te voorkomen dan te genezen, maar uiteindelijk wordt het: als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Wij portiers worden altijd in een negatief daglicht gezet. Wij zijn altijd de boeman, maar mensen hebben vaak niet door dat wij er voor de veiligheid van de gasten staan. Zonder ons strenge beleid (wat in de ogen van mensen vaak discriminerend of onterecht is) word de veiligheid ook een stuk minder gegarandeerd. Als de mensen hier is wat vaker aan dachten en de portiers wat meer respect kregen, dan is het ook aan de deur gezelliger! Ik wacht even af wat mijn jurist hierover zegt en zal mijn bevindingen delen uiteraard.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.