Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je je hangmat ophangen op een openbare plaats?

Ik heb een hangmat, maar slechts een kleine tuin zonder bomen. Dus vroeg ik mij af of ik mijn hangmat zou mogen ophangen in een park, bos etc. in de buurt, zodat ik op een mooie zomerdag toch nog kan genieten van dat echte "hangmatgevoel"?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zonder toestemming van de eigenaar van dat bos of park waar je over schreef, mag je daar niet zomaar een hangmat aan/tussen bomen hangen.

Heel simpel gezegd zijn die bomen niet van jou, en dien je er vanaf te blijven. Je mag er dus niet zonder toestemming een vogelhuisje aan vast spijkeren, of de naam van je geliefde in kerven met een hartje...

Je mag op de paden lopen en genieten van de natuur, maar die bomen zijn niet jouw eigendom, dus daar dien je feitelijk vanaf te blijven. Je mag er dus ook niet zomaar in gaan klimmen.

Een boswachter mag niet zonder jouw toestemming aan een boom in jouw tuin komen, en omgekeerd is dat ook zo.

Mensen zijn soms heel brutaal en leggen hun aanhangwagen met een ketting vast om een boom of lantaarnpaal langs de weg. Ook dit is niet toegestaan.

Het is zelfs niet toegestaan om een dode tak uit een bos of park, zonder toestemming weg te nemen.

Sorry, maar zonder toestemming mag het dus niet. Of er ook een agent is die er een bekeuring voor uit zal schrijven is een ander verhaal. Er zijn ook ergere dingen...

Wil je op safe spelen, zoek dan even uit wie de parkwachter of boswachter is en vraag hem/haar of hij/zij er bezwaar tegen heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, formeel mag dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing