Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben een moeder zonder baan en huis,(huis is van mijn vriend) kan ik als we uit elkaar gaan het ouderlijk gezag kwijtraken omdat ik geen huis heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

ik ben bang van wel, aangezien je in nederland getracht word je kind onderdak en eten te geven. of je moet ergens bij in kunnen trekken zodat je kunt aantonen dat ze n adres hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee je raakt niet zomaar meteen je ouderlijk gezag kwijt.
Als voogdijraad er achter komt dat je geen onderdak hebt is de kans wel groot dat je kind(eren) tijdelijk naar een opvang gaan tot jij aan kunt tonen dat je een woning hebt waar je samen met je kind(eren) kunt leven. Je zal toch sowieso ergens moeten wonen of ben je van plan om op straat te gaan leven? Dit is niet sarcastisch bedoeld!
Als je al van plan bent om bij je vriend weg te gaan kun je het beste meteen beginnen met het vinden van huisvesting. Heb je misschien familie,vrienden of goede kennissen waar jullie voorlopig zouden kunnen wonen en je inschrijven tot je een andere oplossing hebt gevonden?
Ik neem aan dat je een uitkering en kinderbijslag krijgt dus zou je een huis kunnen huren met huursubsidie mits je al als woningzoekende ingeschreven staat en hoeveel jaar. Dit is belangrijk omdat het aantal jaar dat je ingeschreven bent belangrijk is voor de snelheid van het krijgen van een woning.
Zonder een woon en verblijfplaats te hebben raak je al je rechten kwijt zoals een uitkering,kinderbijslag enz. dit even ter info.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik raad je aan om naar de sociale dienst te gaan en daar je situatie uitleggen,zij kunnen jou het beste verder helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing