Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb je een vergunning nodig voor een feest?

Ik wil mijn 18 verjaardag in de tuin gaan vieren, omdat het vooral 's avonds is en er muziek gedraaid word kan er natuurlijk overlast komen. Is het voldoende om d.m.v een brief de buren op de hoogte te stellen of heb je een vergunning nodig hiervoor. Het gaat om de gemeente Alkmaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
10 jaar geleden
In elk geval de buren ja
Antoni
10 jaar geleden
Je kan je buren ook uitnodigen voor het feest...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed idee, de buren inlichten. Als je dat persoonlijk doet, heb je de grootste kans dat ze niet gaan klagen. Ik vermoed dat jij het later wilt maken dan 11 uur, dus dan vraag je of zij een oogje toeknijpen. Want daarna zouden ze wel kunnen klagen. En je wordt maar 1 keer 18, dus als je geen zeikburen hebt, denk ik dat het wel losloopt.
N.B., Tuinen hebben meestal ook achterburen, in de volgende straat.

Vergunning lijkt me lastig. Maar wie weet...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Voor een feestje in je eigen tuin heb je geen vergunning nodig,maar je dient wel rekening te houden met je omgeving i.v.m. geluidsoverlast.
Je kunt je buren d.m.v. een briefje inlichten met daarbij de opmerking dat als ze echt last hebben,jij dit graag wil weten zodat je het geluidsniveau aan kunt passen.

Vergeet dan niet om je telefoonnummer erbij te vermelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag geloof ik tot 11 uur harde muziek aan hebben daarna mag je natuurlijk wel doorgaan maar moet de muziek wel zachter (Tenzij je buren het natuurlijk goed vinden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Officieel mag je nooit zodanig geluid produceren dat anderen er last van hebben. Nu is het natuurlijk de vraag wat te hard is. Als richtlijn moet je in ieder geval uiterlijk 22.00 uur aanhouden en niet 23.00 uur. Probleem met geluid is dat niet alleen je buren maar de hele buurt kan meegenieten. En dan kan het 200 meter verderop bv door echo tegen een muur veel meer overlast betekenen dan bij je directe buren. In de buurt kun je ook slapende kinderen hebben of mensen met ploegendienst die vroeg naar bed gaan. Dus sowieso altijd de muziek (veel) zachter na 22.00 uur. Briefjes in de buurt (en dan niet alleen de buren) met daarop je telefoonnummer en tot hoe laat je feestje duurt is altijd goed. Veel mensen hebben minder bezwaar tegen geluid als ze weten wat er is en dat ze eventueel kunnen klagen bij je.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: