Wat houdt nu ondersteunende begeleiding in vlgns de zorgverzekeraar?
Een goede vriendin van mij heeft een debacle met een zorgverzekeraar.m.b.t. PGB In haar geval is het zo dat ze haar huis heeft opgeruimd rondom en binnen, de mensen hebben haar hierin ondersteund. Er moesten zoveel spullen weg, het was een enorme troep vanwege een negatieve fase, een verhard pad zelf aangelegd wel met ondersteunde hulp voor materiaal, zodat de modder niet naar binnen loopt, ze heeft inkopen gedaan hulp gevraagd als ze het niet in haar eentje durfde. ik heb gezien hoe het huis een stuk leefbaarder werd. Nu is volgens haar ondersteunende begeleiding geen praktisch iets echter puur verbaal overleg over hoe zullen we het doen. ik denk dat ze zo nooit het huis had kunnen opruimen. Dit schoonmaakwerkzaamheden te noemen is vlgns verzekeraar een foutieve labeling geweest. men is zeer rigide, ik denk echter is het nu echt zo dat je alleen maar over zaken mag praten. De ziekte van haar is er een waardoor ze moeilijk op gang komt, de troep niet meer ziet. In het verleden is er wel eens thuiszorg geweest die wel vanalles aanpakte.