Kan een meubelbedrijf dit maken?
Na een schade aan een bankstel hebben wij een brief gestuurd naar de leverancier met het verzoek voor reparatie onder garantie.
Nu hebben wij een brief teruggekregen dat deze reparatie (misschien) op 16 juni uitgevoerd kan worden.
We moeten dan wel zorgen dat de bijgevoegde antwoordstrook binnen 5 dagen terug is gestuurd naar de leverancier. (Terwijl de brief al 3 dagen na dagtekening bij ons binnen is gekomen.)
Dan krijgen wij 1 dag (16 juni) waarop wij tussen 9.30 en 18.00 de bank kunnen inleveren.
Als we op deze dag niet kunnen of de antwoordstrook is niet op tijd binnen dan zal het waarschijnlijk weer de volgende dag worden die zij inplannen.
Wij moeten dan ook maar weer het vervoer voor de bank regelen, en weer een vrije dag vragen bij de baas.
Als ze het ter plekke kunnen repareren is het mooi meegenomen. Anders moet de bank teruggestuurd worden naar de fabrikant waarna wij maar moeten afwachten wanneer de bank weer terugkomt. (De levertijd was al 12 weken)
Het mooiste is nog dat ze nadat de reparatie is uitgevoerd gaan beslissen of het onder garantie valt.
Ik vraag me af of ze het zomaar kunnen maken om het op deze manier te regelen. Ze leggen op deze manier het probleem in feite gewoon bij de consument neer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.