Mag iemand een dossier over mij bijhouden ?
Mijn buurman heeft iemand laten zie dat hij een dossier over mij bijhoudt. Diegene heeft dat mij gemeld. In dat dossier houdt hij bij wie bij mij thuis komt, hoe vaak ik visite heb, wat zij meebrengen of krijgen, hoe vaak ik bij een andere buurvrouw op visite ga en dat ik soms iets meeneem voor haar. In dat dossier zitten ook foto prints van mijn tuin en ook van mij als ik in mijn tuin bezig ben. Ook noteert hij als ik op straat met iemand praat en waarover gepraat werd of wat hij aanneemt waarover ik sprak.
Mag dat allemaal ?
In dit geval vind ik wat hij doet erg ver gaan. Met name de foto's van jou en je privé bezit en het doorvertellen aan anderen wat jij bespreekt, overschrijden in mijn optiek de privacy-wetgeving. Afhankelijk van waarom hij dit doet, kun je overwegen aangifte van stalking te doen.
wel heeft je buurman een ernstig probleem: ofwel een probleem met jou, ofwel een probleem met zichzelf
in het eerste geval zou ik zijn kant van het verhaal eerst willen horen
in het tweede geval zou ik me er niks van aantrekken, want dan is hij degene die de prijs voor zijn paranoia betaalt
Uitgebreid gaan dineren uit mijn neus als hij kijkt.
Een heleboel vrouwen uitnodigen en dan doen alsof ik een hoerenfeest geef.
Duidelijk maken dat ik wiet aan het telen ben maar dan gewoon een plant telen die erop lijkt.
Vrienden uitnodigen die op zware jongens lijken.
En de mooiste twee:
Een nep shotgun maken en deze uit je kofferbak halen (en dan binnen gewoon weggooien)
Een "lijk" in je kofferbak doen en wegrijden. En dan de volgende dag je auto stofzuigen.
Ik heb daar zelf geen enkel probleem mee, ik hou er wel van om mensen te shockeren, maar ik snap het als iemand dat niet wil doen. Ik heb het vermoeden dat je een vrouw bent, door je opmerking over je "koplampen" en je hebt het over je vriendin 2 deuren verderop. Ben je misschien lesbie en heeft die vent daarom een probleem met je? Je gaat op een gegeven moment van alles bedenken. (hehe uitgebreid in zijn zicht gaan zoenen)
een camera, specifiek gericht op je tuin, is volgens mij niet toegestaan
hier een discussie over dat onderwerp:
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/forum/privacy-bedreiging-intimidatie/wat-te-doen-ophanging-camera-bij-buren
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.