Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je reiskostenvergoeding claimen bij de universiteit?

Normaliter heb ik colleges/tentamens op doordeweekse dagen, dit keer is mijn tentamen echter op een zaterdag. Op zaterdag is mijn studentenOV niet geldig en moet ik dus betalen om bij het tentamen te komen. Zijn deze kosten terug te vorderen van de universiteit of eventueel van een andere instantie?

Dit is overigens uit interesse, het kost me maar een paar euro's, dus ik vind het geen probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
ronron1212
10 jaar geleden
Nee dat kun je niet bij de universiteit declareren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik werk op een universiteit en kan je wel zeggen dat studenten geen enkele kans zouden maken om de kosten van de universiteit vergoed te krijgen.

Wat studenten wel zouden kunnen doen is via de Examencommissie proberen af te dwingen dat er een extra tentamenkans (die telt als een eerste kans en niet als herkansing) wordt aangeboden op een doordeweekse dag.

Als je een voltijdse opleiding volgt, dan is dit van maandag t/m vrijdag en niet in de weekendend. De kans op succes van het afdwingen van de extra kans, lijkt me daarom reëel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Mag ik vragen bij welke universiteit je werkt? Ik studeer zelf aan de Erasmus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan ik helaas niet zeggen, maar het is niet de Erasmus :-)
ronron1212
10 jaar geleden
waarom kan je dat niet zeggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik liever anoniem wil blijven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding