Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een klant een bestelling laten terugsturen?

Ik heb een product verkocht via internet, via mij eigen webshop. Nu was er een probleempje één dag dat er geen btw is gefactureerd. Ik kwam daar pas achter toen het product al verstuurd was. Echter doet dat er niet toe bij deze vraag.
Het product was betaald via iDeal en ik heb het product laten opsturen door de fabrikant. Ik heb een factuur verstuurd toen ik bericht van de fabrikant kreeg dat het product was verstuurd.
Op de factuur heb ik gezet dat de btw nog betaald moet worden.
Echter, toen de klant bestelde werd er aan de website gewerkt en stonden er geen algemene voorwaarden online, daar heeft hij een screen shot van.

Kan ik de klant dan het product terug laten sturen? Want zonder btw moet ik toeleggen op de inkoop met btw. Hij heeft betaald met iDeal, dat zal ik dan terug storten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Nee, je kan de klant niet dwingen om het product terug te sturen. De klant heeft het product ter goeder trouw gekocht en door een fout van jouw kan heeft de klant minder betaald dan jij eigenlijk zou willen. Bij een onredelijke prijs zou je de order vóór het verzenden nog kunnen annuleren, maar in dit geval maak je daar juridisch gezien geen aanspraak op.

Je kan de klant vragen om het product terug te sturen, dit mag de klant weigeren. Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan. Jouw fout, jouw probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing