moet alimentatie betalen van het LBIO maar me ex doet niet mee aan een vaderschapstest, mag dit zomaar?
Beste,
Ik schijn een zoontje te hebben van nu 6 jaar. in maart 2008 kreeg ik een brief uit Duitsland dat ik moest tekenen voor de vaderschapserkenning bij de gemeente in Duitsland.
Mijn ex is duitse en woont daar dus met mijn zoontje.
Ook moest ik tekenen voor de alimentatie.
Ik vond dat ik als vader dit verplicht was en ben heen gegaan en heb de papieren die ik overigens (niet) kon lezen getekend omdat ik gehoord had dat dit over de vaderschapserkenning ging.
Na het tekenen van deze papieren mocht ik mijn zoontje niet meer zien van mijn ex!
De laatste keer dat ik daar geweest ben was 1 maand voordat hij 3 jaar werd!
Haar moeder liet mij binnen en mijn ex stuurde mij de deur weer uit.
Ook heeft ze de politie gebeld om mij daar weg te laten halen.
Die agent vertelde mij dat wanneer ik weer in dat dorp zou komen dat ik opgepakt zou worden en vast zou komen te zitten.
Nu 3 jaar later kreeg ik een brief van het LBIO ( inning buitenlandse alimentatie) dat ik 17500 euro moest gaan betalen.
Door dat hele gedoe met mijn ex twijfel ik eraan of hij van mij is of niet.
Heb dit ook kenbaar gemaakt aan het LBIO en mijn contactpersoon daar zou een vaderschapstest aanvragen in duitsland.
Vandaag kreeg ik een brief dat mijn ex geen medewerking wil verlenen en dat ik dus nu met een betalingsvoorstel moet komen!
Heb je als vader geen recht op zekerheid??
Wat kan ik hier aan doen verder? Iemand een idee?
Mijn zoontje draagt ook de achternaam van haar ex man.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.