Hoe handelt de politie in dit geval, zie toelichting?
Beste allemaal,ben nieuw op deze site, weet niet of deze vraag gesteld kan worden,maar probeer het.
Heb in mijn leven een paar jaar aan de verkeerde kant gezeten en heb daarvoor geboet met een werkstraf en ben een een jaar bij de reclassering geweest voor goede gesprekken, heeft allemaal geholpen want het gaat goed met me. Moet er niet aan denken ooit nog zoiets te doen.
Het ging om winkeldiefstal.
Heb nu sinds een tijdje een leuke baan, waar ik het erg naar mijn zin heb.
Nu is er in het bedrijfje waar ik werk ingebroken en er is veel weggehaald. Natuurlijk is politie gekomen en iedereen moest zijn naam opgeven.
Natuurlijk heb ik hier niets mee te maken, maar ik heb wel een strafblad en daar weet mijn werkgever(die heel tevreden over mijn werk is) niets van.
Controleert de politie nu alle werknemers en zoja wat betekent dat dan voor mij.
Baal ervan dat dat nu net gebeurd,terwijl het daar zo goed ging.
Wat hoe ruimdenkend mijn werkgever ook is, kan me goed voorstellen dat een strafblad wat hem betreft niet positief is en ik heb dit werk zo hard nodig om te leven en te overleven.
Wat doet de politie of mogen ze zoiets helemaal niet zeggen. En ben je verdacht omdat je zo'n verleden hebt.
Terwijl het natuurlijk een heel ander misdrijf is.
Pieker me gek erover!
Het is 3jaar geleden dat ik ben veroordeeld, alles inmiddels al ruim een jaar afgerond.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.