Kan ik autoverzekering met terugwerkende kracht opzeggen?
Ik heb de volgende vraag: Op 25 april 2013 heb ik mijn auto verkocht. Dit was mijn eerste auto. Het probleem is dat de autoverzekering niet direct is beeindigd. Ik dacht dat het automatisch beeindigd zou worden. Het gaat om de verzekeringsmaatschappij allsecur. Vandaag 4 april 2014 heb hierover telefonisch contact opgenomen met Allsecur en werd mij verteld dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de beeindiging en heb moeten doorgeven. Ik geef toe dat ik hiermee nalatig ben geweest en niet tijdig heb doorgegeven. Maar ik heb dus nu 11 maanden premie betaald over een auto wat al bijna een jaar is verkocht. Heb momenteel ook geen auto. Zijn er bepaalde rechten die de consument beschermen in dergelijke situatie? Nogmaals 11 maanden premie betaald over een auto die 11 maanden geleden is verkocht. Of mag de verzekeringsmaatschappij blijven roepen dat het in de algemene voorwaarden staat?
Dan ben je zelf ook wel een beetje nalatig geweest.
Als men de premie in 1x voor een jaar vooruit betaald had men de verzekering ook stopgezet als u dit gevraagd had op 25 april 2013.
Succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.