Kan ik een nog niet ingegaan vervolgcontract opzeggen?
Ik heb een jaarcontract met mijn energieleverancier. Dat jaarcontract loopt op 1 april af. Ik ben te laat om het contract op te zeggen (de opzegtermijn is een maand).
Mijn jaarcontract zal daarom op 1 april automatisch overgaan in een contract voor onbepaalde duur met een opzegtermijn van 30 kalenderdagen.
Ik wil toch zo snel mogelijk overstappen naar een andere leverancier. Zeg per maandag 7 april (even aannemend dat de nieuwe leverancier dat zo snel kan regelen - maar dat lukt meestal wel, dat regelen ze onderling).
Ik zou dan mijn nieuwe contract (dus het contract van onbepaalde duur) uiterlijk 30 dagen vóór die datum van 7 april moeten opzeggen - dat is dus uiterlijk vrijdag 7 maart. Maar op 7 maart heb ik nog mijn jaarcontract dat ik niet wil/kan opzeggen. Ik zou dus op 7 maart een contract moeten opzeggen dat pas op 1 april in zal gaan.
Met andere woorden: ik zou een contract moeten opzeggen dat ik niet heb.
Kan dit, of betekent dit dat ik mijn nieuwe contract pas op 1 april kan opzeggen (nadat het is ingegaan), zodat ik op z'n vroegst op 1 mei kan overstappen naar een andere leverancier?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.