Mag een supermarkt eisen dat ik door mij gekochte en betaalde boodschappen onbeheerd achterlaat?
In mijn winkelcentrum zijn 2 supermarkten: A en B. Ik doe vaak boodschappen in supermarkt A en neem de bon mee. Vervolgens ga ik met het karretje naar supermarkt B. Daar heeft men als huisregel dat je geen boodschappen van supermarkt A mee naar binnen mag nemen. Je moet ze daar onbeheerd achter laten.
Ik ben bereid om te laten zien wat ik in supermarkt A heb gekocht.
Ze geven als reden voor de huisregel dat het assortiment van beide winkels op elkaar is gaan lijken en dat dat verwarrend is.
Overigens wordt alleen supermarkt A in de huisregel genoemd. De drogist heeft artikelen in het assortiment die ook in de supermarkt worden verkocht.
Mag een supermarkt een dergelijke huisregel hanteren?
Ze hebben gedreigd met een winkelverbod als ik me niet aan de regel houd. . Kan dat?
Persoonlijk vind ik dat je als koper best van tevoren mag nadenken wat je met je eerder gekochte spullen doet als je van winkel tot winkel gaat.
Als iedereen dat doet wordt het moeilijk te controleren voor ze.
Ik heb zelf meegemaakt dat ik bij AH mee moest komen omdat ze dachten dat ik gestolen had.
Ik liep met een tasje met kauwgomballen van een andere winkel,gelukkig had ik de bon bewaard.
Toen zeiden ze ook dat je niet met een tas boodschappen de winkel in mocht en dat je het bij de balie achter moest laten.
Als je kwaad wilt doen natuurlijk.
Dat wil de winkel nog een beetje controleer baar houden.
Waarom leg je de boodschappen van winkel a niet vast in je auto. Om discussie te voorkomen.
Voorkomen is beter dan genezen ;)
Ik vind dat als ik de bon bij me heb, ik best ook de boodschappen mee naar binnen mag nemen. Als ze dat niet willen, dan moeten ze maar kluisjes nemen of ga ik wel ergens anders boodschappen halen.
Hier kan men op grond van de APV een boete krijgen van € 90,00 als men meer dan 100meter met de kar van de supermarkt is verwijderd. Als er een noodzaak voor is en wij vragen het netjes aan de C1000-eigenaar dan mag het. Bv meer ingeslagen dan ik kon sjouwen.
In geen enkele winkel mag men hier met de supermarktkar van een andere winkel naar binnen, ook niet als hij leeg is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.