Wat zijn de verschillen tussen scheiden en scheiden van tafel en bed?
Ik weet wel dat je moet scheiden als je opnieuw wilt trouwen of een geregistreerd partnerschap wilt aangaan.
Maar zijn er nog meer verschillen?
2.1K
2.1K keer bekeken
Poet
11 jaar geleden
Kijk hier even:
http://www.echtscheidingswinkel.nl/echtscheiding/scheiding/scheiding_van_tafel_en_bed/
http://www.echtscheidingswinkel.nl/echtscheiding/scheiding/scheiding_van_tafel_en_bed/
Antoni
11 jaar geleden
ronron1212, uit je reactie lijkt het alsof scheiden van tafel en bed een fase is, die in ieder scheidingsproces voorkomt.
Dit is toch niet zo?
ronron1212
11 jaar geleden
Scheiden van tafel en bed betekent dat je gescheiden van elkaar wilt leven. Je kiest er dan voor om samen geen tafel en bed meer te delen. Deze vorm van scheiden wordt steeds minder gebruikt, omdat de wet je niet meer verplicht tijdens het huwelijk samen te wonen. Een scheiding van tafel en bed kun je alleen aanvragen als je getrouwd bent. Bij een geregistreerd partnerschap is scheiding van tafel en bed niet mogelijk.
Vanaf 1 januari 2012 is de Wet aanpassing gemeenschap van goederen van kracht, lees de belangrijkste wijzigingen!
LET OP: Waarom een scheiding van tafel en bed Tegenwoordig kiezen mensen ervoor om te scheiden van tafel en bed uit geloofsovertuiging. Of om meer praktische redenen: als de financiële situatie het niet toelaat om te scheiden of als samenwonen niet meer gaat. Als je gaat scheiden van tafel en bed, ben je wettelijk gezien nog gewoon getrouwd.
LET OP: Waarom een scheiding van tafel en bed Tegenwoordig kiezen mensen ervoor om te scheiden van tafel en bed uit geloofsovertuiging. Of om meer praktische redenen: als de financiële situatie het niet toelaat om te scheiden of als samenwonen niet meer gaat. Als je gaat scheiden van tafel en bed, ben je wettelijk gezien nog gewoon getrouwd.
Antoni
11 jaar geleden
Oké, het is dus geen fase in ieder scheidingsproces, want men kan er voor kiezen (of niet). Dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron
uit je reactie begrijp ik dus dat scheiden van tafel en bed goedkoper is als normaal scheiden?
Maar ik heb ook begrepen dat je hiervoor evengoed een advokaat nodig hebt, dus waar zit die kostenbesparing dan in?
uit je reactie begrijp ik dus dat scheiden van tafel en bed goedkoper is als normaal scheiden?
Maar ik heb ook begrepen dat je hiervoor evengoed een advokaat nodig hebt, dus waar zit die kostenbesparing dan in?
ronron1212
11 jaar geleden
Je bent bij een scheiding van tafel en bed nog niet echt gescheiden. er staat niets over dat het goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch lees ik dat wel in zijn verhaal.
Quote: als de financiële situatie het niet toelaat om te scheiden Als mensen wel kunnen scheiden van tafel en bed, maar niet echt kunnen scheiden omdat de financiele situatie het niet toelaat, dan is de enigste conclusie die ik kan trekken dat het dus goedkoper is?
Quote: als de financiële situatie het niet toelaat om te scheiden Als mensen wel kunnen scheiden van tafel en bed, maar niet echt kunnen scheiden omdat de financiele situatie het niet toelaat, dan is de enigste conclusie die ik kan trekken dat het dus goedkoper is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.