Wat zijn de verschillen tussen scheiden en scheiden van tafel en bed?
Ik weet wel dat je moet scheiden als je opnieuw wilt trouwen of een geregistreerd partnerschap wilt aangaan.
Maar zijn er nog meer verschillen?
http://www.echtscheidingswinkel.nl/echtscheiding/scheiding/scheiding_van_tafel_en_bed/
LET OP: Waarom een scheiding van tafel en bed Tegenwoordig kiezen mensen ervoor om te scheiden van tafel en bed uit geloofsovertuiging. Of om meer praktische redenen: als de financiële situatie het niet toelaat om te scheiden of als samenwonen niet meer gaat. Als je gaat scheiden van tafel en bed, ben je wettelijk gezien nog gewoon getrouwd.
uit je reactie begrijp ik dus dat scheiden van tafel en bed goedkoper is als normaal scheiden?
Maar ik heb ook begrepen dat je hiervoor evengoed een advokaat nodig hebt, dus waar zit die kostenbesparing dan in?
Quote: als de financiële situatie het niet toelaat om te scheiden Als mensen wel kunnen scheiden van tafel en bed, maar niet echt kunnen scheiden omdat de financiele situatie het niet toelaat, dan is de enigste conclusie die ik kan trekken dat het dus goedkoper is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.