Ben ik aansprakelijkheid voor schade aan de hond van een kennis, als ik een stok gooi die hem per ongeluk verwond ?
Mijn vraag is of ik verantwoordelijk ben voor schade aan een hond van een kennis, omdat ik met een stok gegooid heb, die ongelukkig gevallen is en de hond verwond heeft in zijn bek, met medische kosten tot gevolg.
Bij mijn verzekerings agent zeggen ze van niet, omdat het ook bij hun (de eigenaar van de hond) zou kunnen zijn gebeurd met het spelen met een stok met de hond.
Het komt op mij vreemd over, dat antwoord, gevoelsmatig zeg ik dat het mij aan te rekenen is en ik verantwoordelijk ben, maar verzekerings technisch zou het niet zo zijn. Wij willen de geleden schade dus verhalen op mijn aansprakelijkheids verzekering, maar volgens mijn verzekerings agent kan dit dus niet. De verzekerings agent van de eigenaar van de hond is echter van mening dat dit wel degelijk op mijn aansprakelijkheids verzekering te verhalen is.
Is er hier iemand die weet wat er waar is, valt dit te verhalen via mijn verzekering of niet ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.