kun je een aanbetaling terugkrijgen bij afzien koop?
Mijn ouders hebben een matras besteld, bij een opheffing faillisements verkoop van een kwaliteitszaak. Nu worden die matrassen aangeboden voor de helft van de helft van de adviesprijs. Nu blijkt dat die matrassen niet verkocht werden in de zaak en dat er matrassen van een ander merk ingebracht zijn. Het is een geheel onbekend merk, word verkocht als duur kwaliteitsmatras van 3100. Nu dus voor 800. Toen mijn ouders gingen kijken wisten ze dit nog niet, mede door de misleidende advertentie. Ze hebben een aanbetaling gedaan maar willen er vanaf zien, wegens wantrouwen van de kwaliteit.
Mijn moeder heeft gebeld, de verkoper wilde mijn moeder overtuigen maar het is allemaal heel vaag, ook wilde hij de merknaam van het bestelde matras niet noemen en al absoluut de aanbetaling niet teruggeven.
Nu is het dus zo, mijn ouders kunnen niet de kwaliteit controleren en hebben dus kans dat ze een miskoop doen voor een te hoge prijs.
Hebben mijn ouders recht op terugkrijgen van de aanbetaling en wat kunnen we anders doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.