Welke straf krijg ik als ik voor de tweede keer aangehouden ben met alcohol en rijden, als beginnend bestuurder?
De eerste keer had ik echt veel teveel op, hier kreeg ik 40uur takstraf plus 4 maanden rijontzegging voor. Afgelopen nacht had ik de dubbele hoeveelheid als toegestaan (dus waarschijnlijk rond 0.4promille terwijl het maar 02 mag zijn). Ik kreeg wel mijn rijbewijs meteen mee nu, mocht 3 uur niet rijden. Daar heb ik mij aan gehouden... De eerste keer is ongeveer een jaar geleden, gewoonlijk drink ik ook niet eigenlijk. Ook had ik dit keer medicatie op, en was ik doodmoe. (was rond 4:00/04:30 in de nacht). Nu ben ik bang dat ik mijn rijbewijs kwijt ga raken... Hoewel de agent zei dat dat waarschijnlijk niet zal gebeuren, maar de kans wel bestaat. Ik zal dus denkelijk voor de rechter moeten verschijnen. Heeft iemand hier ook een soortgelijke ervaring mee? En wat waren de gevolgen? Eigenlijk kan ik me dit helemaal niet permitteren, en heb ik er enorm veel spijt van. Vandaar dat ik dan ook hier de vraag stel, want uit de websites met info kom ik niet veel wijs uit helaas.
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/alcohol-drugs/alcohol/alcohol-verkeer/welke-straffen-worden-gegeven-bij-alcohol-in-het-verkeer/
Wat de gevolgen zijn? Denk eens na wat de gevolgen hadden kunnen zijn voor een ander!!!
Hmmm, wat zou daarvoor een gepaste straf zijn...
Meningen geven mag, maar mag wat minder lomp. Ieder mens maakt wel eens fouten, ik in dit geval 2x en had ook niet verwacht dat ik net teveel op had. Hier leer ik wel van... Heb er ook echt spijt van... Wel wil ik jullie om serieuze antwoorden vragen, en niet gescheld of wat dan ook. Want daar schiet ook niemand iets mee op. BVD!
Jou reactie geeft echter wel te denken... Dat je spijt hebt snap ik.
Maar is dat omdat je gepakt bent of omdat je nu begrijpt waar je mee bezig was? Indien dat laatste dan snap je de reacties hier ook wel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.