mag de gemeente twee boets voor een overtreding geven?
Hallo,
Ik heb van de gemeente een boete gekregen, echter ben ik het niet eens met de boete ik heb dit ook gemeld maar ze zijn verder niet op mijn bezwaar in gegaan. De boete ging om afvalzak die buiten stond. Mijn bezwaar werd op twee punten afgewezen en vroeg mij af of dit terecht was?
1) de gemeente heeft de boete die ze mij hebben gegeven gebaseerd op de post die in de zak aanwezig was. Echter was de post die in de zak aanwezig was niet alleen van mij maar ook van mijn buren. Ik woon namelijk in een studenten flat en wij delen dus ook de prullenbak. Er zaten dus meerder post stukken in van meerder personen. Dat er post van mij in die zak zat, is heel wat anders dan dat ik die zak ook buiten heb neer gezet.
2) ze hebben mij buur jongen voor precies de zelfde zak ook een boete gegeven, ze hebben dus twee boetes aan twee personen gegeven voor een en de zelfde overtredingen?
Hoe sterk sta ik juridische, want over het eerste punt zeggen ze: Wij hebben niks te maken met hoe die zak daar komt alleen met de inhoud. Het tweede punt hebben ze volledig genegeerd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.