Hoe kan ik dochter (18) verplichten haar spullen op te halen?
Mijn stiefdochter is 6 weken geleden door haar moeder en mij uit huis gezet en naar haar vader gestuurd omdat het erg hoog opliep.
Sinds die tijd kwam ze af en toe wat spullen van haar halen, maar we willen haar niet meer in huis en dus moet ze alles in 1 keer ophalen, anders heb je steeds ongewenst contact. Hierin doet zij en haar vader erg lastig.
-Spullen van haar mogen niet aangeraakt worden anders belt ze de politie
-Ze wil het ophalen als we niet thuis zijn. Wij vertrouwen haar niet en willen dan wel thuis zijn
Per sms en telefoon is nu al verscheidende malen gezegd alles op te komen halen, zo is komende zaterdag nu weer genoemd, maar dat zal ook wel weer niet doorgaan.
Wat kan ik doen? Ik heb alles netjes ingepakt, het bed en de kast gedemonteerd en in huis opgeslagen. Ik neem aan zelf te mogen beslissen over de indeling van mijn huis namelijk, en wil haar op de dag van verhuizing ook niet hebben rondrennen met het spul in huis.
Ze heeft nooit kostgeld hoeven te betalen, geen medehuurderschap ofzow en het huis staat op mijn en mijn vrouw haar naam.
Kan ik het spul na een aangetekende brief als het weer niet wordt opgehaald aan een instantie geven ofzow? .... gemeente? waar op aan met het spul binnen de regels van de wet?
Met vriendelijke groet
Rene
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.