Wat zijn mijn wettelijk rechten (op geld retour) als je iets besteld via een webshop maar het product niet meer leverbaar is?
Mijn complete situatie:
Op 3 december heb ik via en webwinkel een gaming muis besteld die bij hun in de aanbieding was, na een aantal minuten was mijn status van "verwerken" naar "Uw bestelling en betaling is goed ontvangen en wordt klaargemaakt voor verzending." gegaan. Nu is het geval dat ik op 18 December nog niks had gehoord over mijn bestelling en nam dus contact op met de website, na een aantal contact pogingen ontving ik dit:
Email 1;
-zie plaatje 1, (ivm max tekens)
Op 20 December was de status nog niet veranderd en nam ik opnieuw contact en ontving ik dit:
Email 2;
-zie plaatje 2, (ivm max tekens)
Er werd dus gelogen in de eerste email, en nu is het voor onbepaalde tijd niet leverbaar. Ik had dat product besteld bij hun omdat hij in de aanbieding is, en omdat het de specifieke muis is die ik aan het zoeken was. ( Er zit een speciale knop op muis )
Mijn vraag is dus:
Wat zijn wettelijk mijn rechten op een geld retour aangezien ze wel een product voor een speciale actie prijs neerzetten maar deze niet leverbaar is en er geen alternatief is op hun webshop? Ben ik verplicht om te wachten of kan ik het aankoop bedrag terug eisen aangezien ze niet weten wanneer het product binnen komt?
Extra info:
De webshop beschikt over Certificaat Thuiswinkel Waarborg, er word een oplossing aangeboden maar een alternatief is niet leverbaar aangezien ze van dezelfde fabrikant komen, aankoop via ging via iDeal ( ING ).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.