Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot wanneer is het verstandig om over te stappen van zorgverzekering?

op de website van de consumentenbond staat het volgende :
De basis- en aanvullende zorgpolis opzeggen kan tot en met 31 december, via de overstapservice van de nieuwe verzekeraar of een vergelijkingssite. Maar het is raadzaam zelf ook per e-mail of aangetekende brief op te zeggen om dubbelverzekering te voorkomen. Houd rekening met de kans op vertraging bij de oude verzekeraar of bij de post, zeker met de feestdagen.

Maar ik heb geen zin dat ik straks heel veel moet betalen of regelen omdat het alleen langzamer is gegaan ivm de feestdagen. dus kan ik dat morgen of overmorgen nog doen zonder gedoe te krijgen"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja je kan nu overstappen en dat komt heus goed.
Vaar niet te veel blind op de adviezen van de Consumentenbond of van Independer . Die sites worden door de verzekeraars betaald. Sommige zorgverzekeraars weigeren principieel meet te betalen aan die sites en daarom kan je bij die sites geen verzekering afsluiten bij die verzekeraars die niet (honderd euro of meer) willen betalen per bezoeker die overstapt. De NZa en de AFM gaan onderzoek doen naar die sites omdat ze misleidend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon meteen nu opzeggen zelf en dan heb je nog tot 1 februari om een nieuwe goede verzekering uit te kiezen. Gewoon opzeggen per mail en per brief. Aangetekend hoeft niet perse.

Toegevoegd na 38 seconden:
Oja, gebruik in geen geval een kerstpostzegel want die post duurt er langer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing