hoe duur is de boete voor het langs de snelweg lopen waar je vrij weinig aan kan doen?
ik heb onlangs een boete gekregen van 360 euro voor langs de snelweg lopen. Deze situatie is ontstaan doordat wij tijdens het liften meegenomen werden door iemand die ons op de vluchtstrook eruit heeft gezet, deze man nam de afslag en zei tegen ons dat als we nog 10 minuten liepen we daar een tankstation tegen zouden komen waar we verder konden liften. Binnen 2 minuten kwam er politie aan en zijn we alle 3 bekeurd. De agent zei tegen ons dat de boete om en nabij de 130 euro per persoon zou zijn. Hij gaf ons hierna geen lift maar stuurde ons terug langs de snelweg (wat niet mag), en stuurde ons ergens naar beneden waar we nauwelijks af konden. Nu ik de brief van het centraal justitieel incassobureau binnen heb staat er een bedrag van 360 euro op met als omschrijving: 'Autosnelweg gebruiken anders dan met motorvoertuig dat sneller kan/mag dan 60 km/h'. Nadat ik wat op internet had gekeken over boetes voor langs de snelweg lopen, zag ik dat deze boetes zeer verschillen terwijl ze allemaal voor hetzelfde gegeven worden bijvoorbeeld: 20, 35, 65, 100, 140 en 240 euro. Ik vroeg mij af of deze boete wel klopt, wat ik zeer betwijfel..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.