Wat kan ik doen bij deze internationale ebay verkoper?
Hallo allemaal, ik heb iets gekocht via ebay bij iemand maar die wilde het via paypal afhandelen. Allemaal prima, maar tijdens mijn betaling (paypal echeck) kwam ik erachter dat het een model betrof wat hier in Europa niet bruikbaar is. Dus heb ik de verkoper gemaild en gevraagd om het te annuleren aangezien mijn betaling toch nog niet rond was en hij het zonder problemen had kunnen annuleren. Geen reactie en hij heeft het een week later gewoon verstuurd... Toen heb ik bij paypal een dispute gestart met de mededeling dat het object waardeloos is hier in Europa en ik het wilde terugsturen. Om de een of andere reden heeft paypal in zijn voordeel beslist. Wat ik toen gedaan heb (slim of niet slim) is rondgezocht wat ik kon doen. Op forums kwam ik erachter dat je de incasso kan storneren!! Dit heb ik gedaan en omdat ik blijkbaar een dispute had welke niet gedekt was onder verkopersbescherming heb ik mijn geld terug en is hij het kwijt. Nu heb ik hem aangegeven dat ik het object terug wil sturen aangezien dat mijn bedoeling was omdat ik er niks aan had. Nu is hij boos en de enige oplossing voor hem is het geld krijgen en zegt hij dat paypal aangifte tegen mij gaat doen. Het is een verkoper uit Australië. Wat moet ik doen? Ik baal hier erg van gaat om een redelijk groot bedrag. Ik heb het idee dat de verkoper onredelijk is omdat ik voordat hij het verstuurde al aangaf te willen annuleren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.