Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een Alarmpistool verboden ?

Kunnen ze een alarmpistool ombouwen zo dat het kogeltje die er normaal in blijft zitten eruit komt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Op je tweede vraag weet ik zo gauw geen antwoord, maar ja een alarmpistool is verboden in Nederland. Een kennis van me had er een en bij hem is hij ingenomen door de politie waarvoor hij taakstraf heeft moeten doen.

Het lijkt me overigens ondenkbaar dat je een alarmpistool kunt ombouwen tot een echt wapen, want een alarmpistool zit heel anders in elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan het ombouwen van een alarmpistool moet je niet beginnen. De slete werkt op een dergelijke manier dat de knalpatronen er sowieso niet uit kunnen. Daarnaast zijn het dus geen echte kogels, maar knalpatronen. Door het overhalen van de trekker komt er een knal, waarbij het patroon als het ware open gaat. Eigenlijk is dit hetzelfde als die klappertjespistolen van vroeger.

Boven de slede zit wel een loop, maar in Nederland MOET deze dicht zijn. Belgische en Duitse alarmpistolen zijn er voor gemaakt om hier een opzetstuk op te schroeven zodat je er ook fluitpatronen en flares mee kan afschieten. In Nederland is dit dus NIET toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing